Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ by Anastos Dim on Thursday, May 5, 2011 at 1:42am ''Δεί γάρ τους ευπόρους χρησίμους ποιείν εαυτούς τοις πολίταις'' Δημοσθένης Ευεργέτης είναι λέξη καθαυτό Ελληνική.Δέν μεταφράζεται .Στίς δυτικές γλώσσες παρουσιάζεται αυτούσια μέ λατινικούς χαρακτήρες evergetes.H αγγλική λέξη benefactor και η γαλλική bienfaiteur δέν αποδίδουν τήν πραγματική έννοια του ευεργέτου.Στήν Ελληνική ιστορία απο τήν Αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ο ευεργέτης παραμένει τό κεντρικό πρόσωπο του Ελληνικού πολιτισμού.Σήμερα στήν Δύση και στόν δυτικοποιημένο πλανήτη κυριαρχεί στούς επιχειρηματικούς κύκλους η έννοια του donation .Πρόκειται διά φορολογική διευκόλυνση πού επιτρέπει στόν επιχειρηματία νά μειώσει τό φόρο που υποχρεούται να καταβάλει στό κράτος με τό νά διαθέτει ένα ποσόν ως donation σε κάποιο κοινωνικό έργο που θά απαλάσσεται απο φορολογία. Πρόκειται δηλαδή δια μια κακώς εννοουμένη ευεργεσία άμεσα συνδεδεμένη με τό κοινωνικό σύστημα ελεύθερης αγοράς καθώς στήν δύση ο ευεργέτης πεθαίνει πλουσιώτερος ενώ στόν χώρο του Ελληνισμού πεθαίνει φτωχότερος.Στήν αρχαία Ελλάδα ο θεσμός της χορηγίας αποτελούσε δημόσιο και επιβεβλημένο χρέος γιά κάθε πολίτη και ειδικώτερα των επιφανέστερων .Στήν αρχαία Ελλάδα και ειδικά στήν Αθηναική δημοκρατία αποτελούσε κυρίαρχη ιδεολογία ,η δραστηριοποίηση και προσφορά κάθε πολίτη ,στόν οικονομικό,κοινωνικό και πνευματικό τομέα εξίσου.Ο πολίτης είχε τήν υποχρέωση να εργάζεται και νά προσφέρει το περίσσευμα της εργασίας σε επενδύσεις πρός όφελος της κοινωνίας.Ενδεικτικά ο ενσαρκωτής της Δημοκρατίας Περικλής ενεφανίσθη δια πρώτη φορά στα δημόσια πράγματα μέσω πολιτιστικής χορηγίας τραγωδίας του Αισχύλου και όπως διακηρύσσει το ψήφισμα της Αιξωνής '' στήν γενναιοδωρία των χορηγών βασίζεται η καλλιτεχνική δραστηριότητα'' στήν αρχαία Αθήνα.Σύμφωνα με τήν αρχαιοελληνική έννοια του όρου ευεργεσία ,ως κοινωνική προσφορά ,θεωρείται λειτουργία και οι ευεργέτες θεωρούνται λειτουργοί .Οι Ελληνες ευεργέτες στό διάβα της ιστορίας κατόρθωσαν να υπερβούν ίδιον της απλής ζωής και τό απλώς έχειν και κατέχειν στό πλέον είναι , του ποιοτικού τρόπου της κοινωνικής συνύπαρξης ,όπου οι έννοιες του ήθους και της σπουδαιότητος, εκφράζουν τήν ειδοποιό διαφορά που διακρίνει τήν χορηγία,τήν ευεργεσία και τήν φιλανθρωπία.Ο Homo Hellenicus αντιστοιχεί στήν ιδεώδη σύζευξη του Ηοmο Εthicus [καλοκαγαθία] και του Homo Economicus [ηθική επιχειρηματικότητα] έναντι του άπληστου οικονομισμού και του τεχνολογικού αυτισμού της εποχής μας.Στό συνόλό τους οι Ελληνες Ευεργέτες υπήρξαν πρόσωπα μεγαλόψυχα με γενναιόδωρη ψυχή που η δράση τους αποτελεί πρότυπο ηθο-ποιητικής συμπεριφοράς ,φιλοτιμίας με δράση χρηστού πολίτη και διακόνου του λαού .Η Eταιρεία Ελλήνω Ευεργετών επιδιώκει διά της δρασεώς της στήν ανάδειξη του έργου των Ελλήνων Ευεργετών τιμώντας τήν συνεισφορά τους να φέρει τους πολίτες πιό κοντά στό έργο τους και να διδαχθούν απο το παράδειγμα τους ιδιαίτερα σήμερα στούς χαλεπούς καιρούς που διάγουμε ,προάγοντας τήν κοινωνική αλληλεγγύη ενάνται στήν φτώχεια και τόν κοινωνικό αποκλεισμό ακολουθώντας τήν ρήση του Αριστοτέλους ''Αεί το βέλτιστον ήθος , βελτίονος αίτιον πολιτείας'' ΑΝΑΣΤΟΣ Κ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ-ΔΙΕΘΝΟΛΟΓΟΣ Πρόεδρος ΕΕΕ Υ.Γ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΝΕΥ CONFERENCE HOTEL INTERCONTINENTAL-5 ΜΑΙΟΥ 2011 ΘΕΜΑ:ΗΘΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ
by Anastos Dim on Thursday, May 5, 2011 at 1:42am
''Δεί γάρ τους ευπόρους χρησίμους ποιείν εαυτούς τοις πολίταις''
Δημοσθένης

Ευεργέτης είναι λέξη καθαυτό Ελληνική.Δέν μεταφράζεται .Στίς δυτικές γλώσσες παρουσιάζεται αυτούσια μέ λατινικούς χαρακτήρες evergetes.H αγγλική λέξη benefactor και η γαλλική bienfaiteur δέν αποδίδουν τήν πραγματική έννοια του ευεργέτου.Στήν Ελληνική ιστορία απο τήν Αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ο ευεργέτης παραμένει τό κεντρικό πρόσωπο του Ελληνικού πολιτισμού.Σήμερα στήν Δύση και στόν δυτικοποιημένο πλανήτη κυριαρχεί στούς επιχειρηματικούς κύκλους η έννοια του donation .Πρόκειται διά φορολογική διευκόλυνση πού επιτρέπει στόν επιχειρηματία νά μειώσει τό φόρο που υποχρεούται να καταβάλει στό κράτος με τό νά διαθέτει ένα ποσόν ως donation σε κάποιο κοινωνικό έργο που θά απαλάσσεται απο φορολογία. Πρόκειται δηλαδή δια μια κακώς εννοουμένη ευεργεσία άμεσα συνδεδεμένη με τό κοινωνικό σύστημα ελεύθερης αγοράς καθώς στήν δύση ο ευεργέτης πεθαίνει πλουσιώτερος ενώ στόν χώρο του Ελληνισμού πεθαίνει φτωχότερος.Στήν αρχαία Ελλάδα ο θεσμός της χορηγίας αποτελούσε δημόσιο και επιβεβλημένο χρέος γιά κάθε πολίτη και ειδικώτερα των επιφανέστερων .Στήν αρχαία Ελλάδα και ειδικά στήν Αθηναική δημοκρατία αποτελούσε κυρίαρχη ιδεολογία ,η δραστηριοποίηση και προσφορά κάθε πολίτη ,στόν οικονομικό,κοινωνικό και πνευματικό τομέα εξίσου.Ο πολίτης είχε τήν υποχρέωση να εργάζεται και νά προσφέρει το περίσσευμα της εργασίας σε επενδύσεις πρός όφελος της κοινωνίας.Ενδεικτικά ο ενσαρκωτής της Δημοκρατίας Περικλής ενεφανίσθη δια πρώτη φορά στα δημόσια πράγματα μέσω πολιτιστικής χορηγίας τραγωδίας του Αισχύλου και όπως διακηρύσσει το ψήφισμα της Αιξωνής '' στήν γενναιοδωρία των χορηγών βασίζεται η καλλιτεχνική δραστηριότητα'' στήν αρχαία Αθήνα.Σύμφωνα με τήν αρχαιοελληνική έννοια του όρου ευεργεσία ,ως κοινωνική προσφορά ,θεωρείται λειτουργία και οι ευεργέτες θεωρούνται λειτουργοί
.Οι Ελληνες ευεργέτες στό διάβα της ιστορίας κατόρθωσαν να υπερβούν ίδιον της απλής ζωής και τό απλώς έχειν και κατέχειν στό πλέον είναι , του ποιοτικού τρόπου της κοινωνικής συνύπαρξης ,όπου οι έννοιες του ήθους και της σπουδαιότητος, εκφράζουν τήν ειδοποιό διαφορά που διακρίνει τήν χορηγία,τήν ευεργεσία και τήν φιλανθρωπία.Ο Homo Hellenicus αντιστοιχεί στήν ιδεώδη σύζευξη του Ηοmο Εthicus [καλοκαγαθία] και του Homo Economicus [ηθική επιχειρηματικότητα] έναντι του άπληστου οικονομισμού και του τεχνολογικού αυτισμού της εποχής μας.Στό συνόλό τους οι Ελληνες Ευεργέτες υπήρξαν πρόσωπα μεγαλόψυχα με γενναιόδωρη ψυχή που η δράση τους αποτελεί πρότυπο ηθο-ποιητικής συμπεριφοράς ,φιλοτιμίας με δράση χρηστού πολίτη και διακόνου του λαού


.Η Eταιρεία Ελλήνω Ευεργετών επιδιώκει διά της δρασεώς της στήν ανάδειξη του έργου των Ελλήνων Ευεργετών τιμώντας τήν συνεισφορά τους να φέρει τους πολίτες πιό κοντά στό έργο τους και να διδαχθούν απο το παράδειγμα τους ιδιαίτερα σήμερα στούς χαλεπούς καιρούς που διάγουμε ,προάγοντας τήν κοινωνική αλληλεγγύη ενάνται στήν φτώχεια και τόν κοινωνικό αποκλεισμό ακολουθώντας τήν ρήση του Αριστοτέλους ''Αεί το βέλτιστον ήθος , βελτίονος αίτιον πολιτείας''

ΑΝΑΣΤΟΣ Κ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ-ΔΙΕΘΝΟΛΟΓΟΣ
Πρόεδρος ΕΕΕ

Υ.Γ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΝΕΥ CONFERENCE
HOTEL INTERCONTINENTAL-5 ΜΑΙΟΥ 2011
ΘΕΜΑ:ΗΘΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/215501_2048508971980_1222118888_2575280_1504778_n.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου